Alig egy hónapja, március elején mutatták be a 21. század hippijeinek szóló, emojikkal és újrahasznosított anyagokkal készült, elektromos VW ID.Buzz-t. A Volkswagen legendás kisbuszának modern kori reinkarnációja villanyhajtású modellként igencsak ritkaságnak számít. A VW ID.Buzz a tiszta, funkcionális haszongépjárművektől eltérően ugyanis élmény akar lenni, jópofa, eredeti színfolt az utcákon.
A „buzz” vagyis nyüzsgés, a retrós dizájnjával, hippihangulatával és szmájlikkal díszített belső terével kétségtelenül vidám jelenség lesz az utakon.
A képeken látható autók még nem a végleges változatok, ám a Volkswagen saját bevallása szerint a szériagyártáshoz már nagyon közeli modellek, amelyek várhatóan csak a harmadik negyedévben érkeznek meg az európai márkakereskedésekbe. Ezek a normál tengelytávolságú, ötszemélyes személyautók, illetve az áruszállító furgon (Cargo) kivitelek lesznek, míg az USA-ban várhatóan jövőre debütál egy újabb típus, hosszabb tengelytávval, így később valószínűleg Európában is lesz nyújtott változat.
A menő kisbuszt 204 lóerős farmotor hajtja; az elektronikusan korlátozott végsebesség 145 km/h. A hatótávolságról egyelőre nem tettek említést, mindenesetre reálisan 400‒450 kilométerre lehet számítani.
A Buzz a VW leginkább újrahasznosított anyagokból előállított modellje lesz. Akár teljesen állati eredetű bőrtől mentes, vegán belsővel is kérhető, ebben az esetben szintetikus bőrök helyettesítik az állatit, amelyek tapintásra hasonló érzést keltenek. A jellegzetesen kétféle kárpitozású ülések, a padló és a tető huzata ugyanúgy újrahasznosított anyagokból készülnek, köztük SEAQUAL-ból, amit 10%-ban az óceánokból begyűjtött műanyag hulladékból, 90%-ban pedig „szárazföldi” PET-palackokból állítanak elő.
A praktikusság olyan apróságokkal is folytatódik, mint az utastérbe épített jégkaparó vagy sörnyitó. Ugyanakkor a tervezők gondoskodtak az utasok esztétikai élményéről, jó hangulatáról is: a belső teret kacsintós smiley-k és dombornyomott rajzok díszítik.
A kisbuszok a hét alapszín mellett négyféle kéttónusú fényezéssel is elérhető lesznek.
Az ötüléses személyszállító változat alapára 53 900 euró (20,3 millió forint), és 1121 literes a csomagtere; az áruszállításra kitalált Cargo indulóára 38 900 euró (14,7 millió forint), és akár 3,9 köbméternyi, illetve 650 kilogrammnyi terhet is szállíthat.