Sign in / Join

Hét tudnivaló egy igazi elixírről, amelyet mindenki ismer

Share:
Vízivás

Miközben tömjük magunkat drága vitaminokkal, talán egy kicsit kevesebbet figyelünk azokra a klassz, egészségmegőrző tippekre, amelyek ingyen is elérhetők. Ilyen a friss levegő, a rendszeres mozgás, a meditáció és a víz, amely ráadásul többféleképpen tesz egészségünkért.

Az emberi test körülbelül 60%-át víz alkotja. A szakemberek általában azt javasolják, hogy igyunk meg naponta nyolc, kisebb pohár vizet, de a mennyiség magasságtól és testsúlytól függően eltérhet. Íme, a vízivás hét, bizonyítékokon alapuló egészségügyi előnye:

  1. Segít a fizikai teljesítmény maximalizálásában
    Ha nem vagy hidratált, akkor a fizikai teljesítményed is romolhat. Nem megy olyan jól az edzés, a lépcsőzés, a villamos után szaladás vagy éppen a szatyrok emeletre cipelése. Az enyhe kiszáradásnak is könnyen észrevehető hatása lehet, már akkor is, ha a szervezet a víztartalmának mindössze 2%-át veszíti el.

Segít a fizikai teljesítmény maximalizálásában

  1. Jelentősen befolyásolja az energiaszintet és az agyműködést
    Az agyadat erősen befolyásolja a hidratáltsági állapotod. A tanulmányok azt mutatják, hogy még az enyhe kiszáradás is, például a testtömeg 1‒3%-os csökkenése, az agyműködés számos aspektusát károsíthatja.

Jelentősen befolyásolja az energiaszintet és az agyműködést

  1. Segíthet megelőzni és kezelni a fejfájást
    A kiszáradás fejfájást és migrént válthat ki egyeseknél. Kutatások kimutatták, hogy a fejfájás a kiszáradás egyik leggyakoribb tünete. 
  1. Segíthet enyhíteni a székrekedést
    A hidratálás növelése segíthet enyhíteni a székrekedést. Kutatások bizonyítják, hogy a magnéziumban és nátriumban gazdag ásványvíz javítja a bélmozgás gyakoriságát és konzisztenciáját a székrekedésben szenvedőknél.
  1. Segíthet a vesekő kezelésében
    Ma már bizonyítékok állnak rendelkezésre arra vonatkozóan, hogy a vízbevitel segíthet megelőzni a kiújulást azoknál, akik korábban vesekövektől szenvedtek. A nagyobb folyadékbevitel növeli a vesén áthaladó vizelet mennyiségét. Ez hígítja az ásványi anyagok koncentrációját, így kevésbé valószínű, hogy kristályosodnak és csomókat képeznek.
  1. Segít megelőzni a másnaposságot
    Bár nem a kiszáradás az egyetlen oka a másnaposságnak, mégis olyan tüneteket okozhat, mint a szomjúság, fáradtság, fejfájás és szájszárazság. A másnaposság csökkentésének jó módja, ha alkoholfogyasztás közben folyamatosan vizet is iszol, és lefekvés előtt is elfogyasztasz egy nagy pohár vizet.

Segíthet a fogyásban

  1. Segíthet a fogyásban
    A sok víz fogyasztása segíthet a fogyásban is, mivel a víz növelheti a jóllakottságot, és felpörgeti az anyagcserét. Egyes bizonyítékok arra utalnak, hogy a vízbevitel növelése elősegítheti a fogyást azáltal, hogy enyhén fokozza az anyagcserét, ami növelheti a napi szinten elégetett kalóriák számát.

Forrás: greendex.hu

Share: