Sign in / Join

Immunerősítés ősszel

Share:

Itt a november, és ezzel nemcsak a hideg és nyirkos idő köszönt be, hanem a meghűléses betegségek időszaka is. Szervezetünk ellenálló képességének növeléséhez immunrendszerünk erősítése feltétlenül szükséges. Még most sem késő feltölteni vitaminraktárainkat, hogy télen is egészségesek maradjunk!

MIVEL ERŐSÍTHETJÜK IMMUNRENDSZERÜNKET?

Az egyik jól bevált módszer a gyógyteák fogyasztása. Akár megelőzés céljából, akár a már kialakult betegség kezeléséről van szó, a gyógyteák mindkét esetben hatásosak lehetnek. Fogyasztásuk és elkészítésük is igazán egyszerű (pl. gyömbér, homoktövis, csipkebogyó, lángos kasvirág, zöld tea).

Emellett szintén immunerősítő hatása van a vitaminban és ásványi anyagokban dús zöldségek és gyümölcsök fogyasztásának. Nem véletlen, hogy ősszel és télen is megnő a citrusok iránti kereslet, hiszen nagy mennyiségű C-­vitamint is tartalmaznak, amiről jól tudjuk, hogy nélkülözhetetlen a szervezetünk számára, főleg az őszi–téli hónapokban.

Ezeken kívül hathatós segítséget és támogatást nyújthatnak egészségünknek a multivitaminok és étrend­kiegészítők is. Ezek segítenek pótolni a szervezet számára a napi szinten  szükséges  vitaminokat és ásványi anyagokat egyaránt. Érdemes odafigyelni arra, hogy ezek magas hatóanyag-­tartalmúak, illetve jól felszívódóak legyenek.

Az immunitás támogatása érdekében mindenképpen célszerű  lecsökkenteni az olyan, immunrendszert romboló, egészségtelen ételek fogyasztását, mint az adalékanyagokkal teli, feldolgozott és készételek, a cukor és a fehér liszt.

Ha tudjuk, igyekezzünk a stresszt is csökkenteni az életünkben, mivel olyan folya­ matokat generál a testünkben, amelyek bizonyítottan gyengítik immunitásunkat. Továbbá a megfelelő mennyiségű és minő­ ségű alvás is kulcsfontosságú a védekezőképességünk szempontjából is, mivel enélkül nem képes megfelelő módon regenerálódni szervezetünk.

Igyekezzünk minél több időt a szabad levegőn tölteni! A hideg időjárás ne tartson senkit vissza a testmozgástól, hiszen erősíti az állóképességet, javítja a közérzetet, és energetizál, így immunrendszerünkre is pozitívan hat. Iktassunk heti két-­három alkalommal 30­-40 percnyi aktív mozgást a friss levegőn, ez is jótékony hatással lesz szervezetünkre.

Mossunk gyakran kezet! A vírusjárványos, influenzás időszakban még fontosabb az alapvető higiéniai szabályok betartása, hogy ezzel is csökkentsük a fertőzéses megbetegedések terjedésének kockázatát.

Bíró Bernadett

Még most sem késő feltölteni vitaminraktárainkat, hogy télen is egészségesek maradjunk!

Immunerősítés ősszel

Share: